Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

dinsdag 4 september 2007

En de waarheid zal ons vrijmaken

27 augustus 2007

Lief thuis en vrienden.

De lange mailtjes heb ik opgeslagen op mijn iPod en lees ik wanneer ik de rust heb en niet een tikkende klok op mn PC heb staan. Ik wil jullie een gedachte achterlaten. Het is een serieuze gedachte. Het zijn mijn zorgen.

Er zijn twee invloeden op deze aarde. De invloed van onze Hemelse Vader en die van onze tegenstander. Wanneer de eerste invloed in iemands leven d.m.v. de Heilige Geest komt, doet satan, onze gevallen broer en met hem zijn engelen, er alles aan om de persoon van deze invloed weg te houden.

Als zendeling leef ik in de frontlinie van deze eeuwigdurende oorlog. Nog nooit zag ik de invloed van de Geest zo sterk levens veranderen. Maar vanaf dat moment, concentreert satan zich op deze mensen meer dan ooit tevoren om hen net zo ongelukkig te maken als hij zelf is (2 Nephi 2:27). Deze invloeden zijn machtiger dan wapens. Ze bepalen het lot van een ziel, een zoon of dochter van God, die ooit met ons gejubeld had om naar de aarde te komen en voor God te kiezen.

Het enige wat één van de invloeden een overwicht kan geven is hoe deze mensen hun keuzevrijheid gebruiken. Hoe daadwerkelijk zij bereid zijn om de waarheid uit te vinden. Zelfs als deze anders is dan ze hun hele leven misschien gedacht hebben. De nederigen van hart komen tot de conclusie dat er écht een God is. Diegenen die in hun comfort-zone zitten en zich verheffen in hoogmoed volgen alleen datgene wat hun bevalt. Daarom verkiezen ze hun perspectief van de waarheid boven de echte waarheid en verliezen zichzelf uiteindelijk in hun eigen theorieën, zelfzucht en rationalisme. Hun wijsheid is dwaasheid, en zij gaan verloren (2 nephi 9:28)

Of we leden van de kerk van Jezus Christus zijn of niet... wanneer we niet elke dag aan ons getuigenis sleutelen, behoren we alsnog tot de vijf dwaze maagden. Lidmaatschap is geen verzekering tot zaligheid! Het zijn de nederigen. De armen van Geest beërven het Koninkrijk der hemelen (Math 5:3)

Maar ik weet dat er een God is. En al is mijn beeld van de waarheid nog lang niet zo scherp, het gaat erom dat ik probeer de waarheid elke dag te vinden en ernaar te leven. En hoe meer ik dat doe, hoe meer ik tot de conclusie kom dat God ons liefheeft en dat het Boek van Mormon waar is. Wat voor mij betekent dat elke andere steen in onze religie die hierop bouwt, ook waar is.

Ik heb jullie lief.
Elder Stekkinger


PS Bid alsjeblieft voor hen die de Kerk onderzoeken, dat ze het licht mogen zien en de Stem van de Meester herkennen!


PPS Oeps! nog vergeten te vertellen.

Dit weekend was ook het einde van mijn eerste transfer. Zaterdagavond kun je gebeld worden door de assistenten van de zendingspresident die je vertellen dat je naar een andere plaats gaat. Allemaal spannend dus.

Toen we gebeld werden, schrok ik nogal. Al helemaal toen Elder Kabel na het aannemen, de telefoon aan mij gaf. De assistent vroeg hoe het ging en ik vertelde hem dat het voor zijn telefoontje nog goed ging. Hij stelde me gerust dat we beiden bleven en dat hij belde omdat ik de nieuwe districtleider ben geworden.

Dat is behoorlijk uniek in mijn jonge situatie en dus ook erg beangstigend. In ons district zitten acht zendelingen. Vijf daarvan gaan binnen twee transfers alweer naar huis. Vier zendelingen van deze groep zijn al Districtsleider geweest. En ik heb als jonkie dan deze verantwoording!

Maar de Heer geeft ons zwakheden om die sterk te maken! En ik neem de uitdaging aan om te groeien. Zo kan ik nog veel meer leren van meerdere zendelingen, aangezien ik als DL ook elke week met een zendeling op stap ga in hun gebied.

Nieuwe uitdagingen. Maar: Nothing is Impossible

Geen opmerkingen: