Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

maandag 17 september 2007

Het Max-effect

17 september 2007

Lieve vrienden en familie,

Wonderen bestaan. Ik was een tijdje geleden een ‘Wonderboek’ begonnen, die heb ik deze week weer met 3 mooie gebeurtenissen kunnen vullen. Na de P-day vorige week is Elder Young, een kersverse zendeling, nog jonger dan ik, naar Plauen gekomen. Twee Goldens samen ;>). We besloten onze Goldenpower te bundelen en de engelen die met ons meewerkten te gebruiken. In 2,5 uur gaven we vijf lessen. We vonden één nieuwe onderzoeker. En we vonden ook een jongen, die Max heette.

Nou bleek achteraf dat zijn adres vals was (wat regelmatig gebeurt). Maar omdat we het adres de volgende dag niet precies konden vinden vroegen we onderweg mensen naar het adres en spraken dan ook over het evangelie. We vonden op die manier nog een vrouw. Toen we in de straat aankwamen en ontdekten dat het adres niet klopte met de naam, sprak mijn collega een voorbijganger aan. Hij sprak twintig minuten met haar en we hebben deze week een afspraak.

Omdat het adres vals was, kregen we het gevoel dat er een reden zou moeten zijn waarom we daar waren. We besloten het kleine straatje af te gaan en 'langs de deuren' te gaan. Halverwege vonden we nog een echtpaar met wie we vrijdag een afspraak hadden. Zo vonden we door 'Max' vier andere mensen. Is dat niet geweldig? Zo werkt de Heer.

Ik probeer zoveel mogelijk van Elder Kabel te leren. Hij gaat over drie weken naar huis. Ik probeer meer verantwoordelijkheden op me te nemen en goede gewoontes aan te leren. We hebben ook steeds betere gesprekken en kunnen goed met elkaar overweg. Het is jammer als hij weggaat.

Ook heb ik deze week wat nieuws uitgeprobeerd: origami! Met origami bijvoorbeeld kleine notities achterlaten bij mensen waar we in de buurt waren en zo laten weten dat we aan ze dachten. Ik kan nog maar twee dingetjes maken, maar Elder Kabel leert me een paar leuke vouwtechnieken!

Het weer in Plauen is momenteel Hollands. Het begon frisser te worden maar nu is het weer lekker weer en kunnen we nog met alleen een overhemd buiten rondlopen. Wat me daarnaast erg bevalt aan Duitsland zijn de bakkers. Het aanbod is ruim en ook veel goedkoper dan in Nederland. Regelmatig brunchen of abendessen we daar wat.

Ik bid veel en intensief voor jullie. Ik houd van jullie, allemaal.

Elder Stekkinger

Geen opmerkingen: