Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

dinsdag 20 november 2007

De eerste overplaatsing

19 november 2007

Lieve familie en vrienden,

Mijn werk is gedaan in Plauen. Een groter werk staat te wachten in Neu Köln, zuid-Berlijn. Mijn hart breekt bij de gedachte...maar de Heer weet, en met zijn eeuwig perspectief kan ik alleen maar vertrouwen op Zijn goedheid, op Zijn troost. Zijn liefde vult elk gebroken hart. Dat ervaar ik nu weer.


Zaterdag kwam de gevreesde oproep. Ik ga naar Berlijn. Ik wist dat dit zou komen. Al vanaf mijn derde maand voelde ik dat ik na Plauen in Berlijn zou werken. Maar ik hoopte toch heel stiekem dat ik voor Kerstmis hier kon blijven. Plauen, waar ik geboren en getogen ben. Waar mijn hart ligt, en relaties heb ontwikkeld die me hebben geïnspireerd en gesterkt. De laatste zes weken heb ik een sterke band ontwikkeld met de leden. Het was een gigantisch voorrecht om hier te zijn en een paar mensen in de gemeente zullen voor eeuwig in mijn geheugen gegrift zijn. Ik kom terug.


De uitdagingen blijven zich opstapelen. Ik heb het voorrecht om 'stiefvader' (trainer van iemand die 6 weken in het veld is) te worden van Elder S, die in dezelfde groep aankwam als Elder P. Daarnaast mag ik weer als districtsleider van Zuid Berlijn te werk gaan. Ik heb alleen maar goede dingen gehoord over deze plaats. Ik ben enthousiast, maar ook bijzonder treurig.


Een vrouw heeft me in het bijzonder geïnspireerd de laatste week. Daniela, is een alleenstaande moeder. Anderhalf jaar geleden gedoopt. Haar leven stond zo op de kop dat ze alles eraan wilde doen om gelukkiger te worden. Kwam in contact met de zendelingen en heeft sindsdien zo’n getuigenis ontwikkeld dat mijn hart zwelt als ze spreekt. Wat een voorbeeld! Het evangelie is een eeuwig beginsel, en helpt elk persoon in elke situatie.


Alhoewel ik weer in een moment in mijn leven gekomen ben waar ik volledig moet vertrouwen op de Heer, valt het afscheid me veel moeilijker dan ik dacht. Het voelt soms nog moeilijker dan mijn afscheid in Nederland. Jullie ontmoet ik gelukkig weer over anderhalf jaar. Sommige van deze vrienden zie ik misschien nooit meer.


Ik weet, dat de Heer alles met liefde doet. Hij geeft me weer een gelegenheid om te groeien, en ik vertrouw erop dat ik spoedig zal ontdekken waarom ik precies in Neu Köln moet dienen. Onze zendingspresident ontvangt Hemelse inspiratie. Wie het niet gelooft heeft hem nooit zien werken. Ik vertrouw ook hem volledig, en doe wat hij van me vraagt. Want ik weet dat de Heer geen geboden geeft zonder tevens de weg voor te bereiden zodat ik kan volbrengen wat Hij me gebied. Het is waar... Wat is er dan nog belangrijk?


Ik houd van jullie en maak gretig gebruik van jullie gebeden. Dankjewel.


Elder Stekkinger


PS Daniel zal zich waarschijnlijk zaterdag laten dopen!

Geen opmerkingen: