Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

dinsdag 13 november 2007

Optimisme - een groot goed!


12 november 2007

Ein wunderschone (aber trotzdem Kalte) Morgen, Holland!Hier in Plauen de warme en hartelijke groeten. Af en toe sneeuwt het hier, maar het blijft nog niet liggen. Plauen bevindt zich 400 meter hoog, maar in andere gebieden waar we soms komen, vinden we soms al een paar centimeter sneeuw. Ich liebe Deutschland! Ein Richtiger Winter, Wie Gott es erschaffen hat!


Hebben jullie af en toe niet opgekeken naar die zendelingen? Ik keek altijd op naar hoe deze mensen altijd zo positief en vrolijk konden zijn. In regen en wind zendingswerk doen. Ik had altijd veel respect voor ze en kon me niet voorstellen dat ik ooit zo positief kon zijn over alles. Ik was behoorlijk pessimistisch. Regelmatig negatief ingesteld.


Maar nu ben ik zelf een zendeling. En ik kwam tot de ontdekking dat ik ondanks alle beproevingen en moeilijkheden bijna altijd vrolijk ben! Als er iets negatiefs gebeurd, dan kan ik het van me afgooien, zoals een mier een gigantische druppel regen van zich afgooit (copyright A. Kabel) lijken alle problemen die een zendeling meedraagt van me af te glijden, als sneeuw voor de zon. Het leven is hier niet makkelijker geworden. Integendeel, zelfs veel gecompliceerder en moeilijker. Zowel lichamelijk als geestelijk. Zoals Predikt Mijn Evangelie zegt: De situatie verandert niet, maar de vaardigheid om het te verdragen, is groter geworden. Ik groei! En ik geniet!


Met Daniel gaat het geweldig! Deze week probeerde ik zeer op mijn gevoelens te letten. Ik weet, dat de Heilige Geest bij mij vaak werkt door dingen die in me opkomen. Ze voelen dan als ideeën, maar later blijken deze dingen geïnspireerd te zijn.


Een voorbeeld: maandag 5 november kreeg ik een gevoel dat ik Daniel mee moest nemen naar de Zone-conferentie. Dat is niet gewoon, dus gelijk werd dit onderdrukt door tegengedachten. Maar het liet me niet los, omdat de Heer me misschien iets wilde vertellen. Ik vertelde het later aan mijn collega en we zijn samen in gebed gegaan. Ik kreeg geen duidelijk antwoord, dus wuifde ik de gedachte weg.


De volgende dag, tijdens de afspraak, kreeg ik wéér de gedachte. Dat was mijn antwoord! Handelen, Joseph! We nodigden hem uit en namen hem mee. Achteraf bleek alles echt een wonder! Hij wilde blijven voor de Haardvuuravond die avond in Leipzig, maar begreep dat we terug moesten voor een afspraak met een andere onderzoeker. Ik zonderde me af, deed een gebed en zei tegen de Heer: als hij uitvalt, blijven we in Leipzig, dan moet het zo zijn. Gaat het door, dan moeten we terug.Ik belde de onderzoeker op en hij vertelde me dat hij moest werken. Duidelijk! We bleven daar, en uiteindelijk bleken er nog veel meer wonderen in verbinding te zijn met die beslissing. Woensdag was Wonderdag voor mij.


Wie rekenen kan, kan ook rekenkundig bewijzen dat er een God is. Wat is de kans, dat er iets specifieks gebeurd, zonder dat er een Hogere Macht is die over alles waakt. Klein... Maar wat is de kans, als er elke dag, misschien wel 3 of 4 specifieke dingen gebeuren die precies goed uitpakken? Juist... de formule daarvoor is logisch. Een kleine kans maal een kleine kans, maal een kleine kans etc... Het antwoord is: onmogelijk! Oftewel: alles wijst er weer op dat er een Hemelse Vader is.


Hoe we dat rekenkundig bewijzen kunnen (of in ieder geval zeer aanneembaar maken) geldt ook voor de Natuurkunde. Hoe dieper ik op stof inga, hoe meer alles getuigt dat er iets is. Soms vraag ik me wel eens af waarom mensen denken dat er geen God is. Het is veel aannemelijker dat Hij er wel is. Maar helaas, velen verstokken hun hart en zijn blind voor wonderen. Alhoewel ze toch geschieden.


Maar ik weet dat Hij daar is! En wat ben ik dankbaar dat ik het voorrecht heb om een deel van Zijn Macht te hebben! Deze week hebben mijn collega en ik zes zegens gegeven. Deze mensen hadden stuk voor stuk het geloof dat het hen kon helpen in de moeilijke tijd die hen tegemoet stond. Geweldig! We leven! En leven is wat anders dan bestaan!


Ik denk aan jullie!


Elder Stekkinger


PS Transfer week! Stuur alle post uiterlijk vrijdag op. Misschien word ik dinsdag overgeplaatst!


2 opmerkingen:

Alexander zei

Zoals een eend, niet een mier.

Anoniem zei

Keep smiling, you'll make it. :)