Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

maandag 22 oktober 2007

Vissers van mensen

22 oktober 2007

Lief thuis,

Groetjes vanuit Leipzig. Over een uur hoop ik fam. S. in het station te treffen. De hand van de Heer is er over. Een geplande staking van de duitse NS ging toch niet door voor vandaag. Ik vind het natuurlijk heel leuk om ze te zien maar ik hoop dat mensen niet gaan denken dat ze me zomaar kunnen bezoeken. Het kost ook wat geld uit mijn eigen zak om hen te treffen. Maar ik kijk er naar uit om hen weer te zien! :) Misschien kan ik ze nog een geestelijke gedachte achterlaten.

Hier alles prima! Ik moet zeggen dat ik deze week best kon genieten van het zendingswerk. Het waren dagen met grote teleurstellingen en grote verrassingen. Het hoogtepunt is toch altijd een activiteit met de jeugd uit Plauen, dat in het kerkgebouw wordt gehouden. Van de groep die op komt dagen elke vrijdagavond, heeft 3/4 niets met religie te doen. Maar ze blijven altijd na de activiteit voor Seminarie, en ik zie dat ze er toch wel wat van opsteken. Dat is geweldig om te zien :) Deze week hebben wij als zendelingen de leiding, en we gaan misschien pizza bakken of iets dergelijks.

Ook vonden we deze week een man die bij de 3e afspraak na het openingsgebed zei: Ik wil gedoopt worden en me bij de kerk aansluiten. Geweldig! Er zijn zoveel bijzondere mensen en ik begin steeds meer van hen te houden.

Al onze onderzoekers vielen zondag uit om naar de kerk te komen. We besloten toen eerder uit de straßenbahn te stappen en ‘op jacht’ te gaan naar mensen die met ons mee naar de kerk wilden. In 20 minuten vonden we niemand. Maar het bijzondere was, dat we drie lessen onderwezen, in die 20 minuten, wat heel bijzonder was! Dat maakte het werk echt leuk. Op jacht naar mensen... Je moet er de lol van inzien anders ga je ten onder als zendeling ;)

Verder gaf ik gister een toespraak over Genealogie. Elder Stekkinger en Genealogie?? Dat klikt niet. Toch wel! Door een tip van een lid, benaderde ik genealogie vanuit de zendingshoek. Zendingswerk in de Geestenwereld! En hoe we deze onderzoekers kunnen helpen door genealogie en plaatsvervangend werk in de tempel. Ik kon ook kort vertellen over de Stöckinger familie, etc. Ik was tevreden over het resultaat.

Deze week gaan we ervoor! Hoge doelen gezet en op jacht gaan naar schapen die op zoek zijn naar hun Herder.

Ik stuur jullie al mijn liefde per post op!

Elder Stekkinger

Geen opmerkingen: