Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

donderdag 18 oktober 2007

Schnitzels, brötchen und kuchen

Hallo thuis!

Na een goede maar toch zeer hectische week is het fijn als je zondag weer tot rust kan komen en van het avondmaal kan nemen. Nog nooit gedacht dat een minuut innerlijke vrede zo sterk kan zijn. Hoe zoet... de verzoening van Christus.

Deze week moest ik natuurlijk naar Berlijn om Elder P, kersvers uit Amerika op te halen. Het was heel tof en gek om weer in Berlijn te zijn. En nu in plaats van Golden, als de trainer daar te zijn. Het voelde als de dag van gister... Ow wacht! Het was ook maar 12 weken geleden.

Elder P mee teruggenomen naar het prachtige Plauen. Schnitzels, brötchen, kuchen, alles erop en eraan. Jaja, alles wat met eten te maken heeft is goed in Duitsland. Het was vijf uur heen naar Berlijn, dus ook weer vijf uur terug naar Plauen. Elder P doet goed zijn best en is bijna over zijn cultureshock heen.

Verder hadden we te maken met een anti-nazi-demonstratie in Plauen. Als zendeling probeer je deze dingen te vermijden, maar er was zo ontzettend veel politie op de been op elke hoek in heel Plauen, dat we echt versteld stonden. Ik schat dat de verhouding demonstranten / politie 1 op 5 was. Groot machtsvertoon van de politie dus. Daarnaast waren er ook stakingen van treinpersoneel deze week, dus kwamen al mijn goede oude herinneringen omhoog van geïmproviseerde reizen, en zijn we direct naar Zwickau gegaan om gestrande zendelingen op te vangen en alsnog samen met ons district een districtsvergadering te houden.

Daarnaast hebben we de uitdaging om het Boek van Mormon voor het einde van dit jaar uit te lezen. Lezen is geen correcte term, want we hebben de opdracht om alles wat met Christus te maken heeft te markeren. Elke verwijzing naar Hem (Namen, Hij, Zich, etc), eigenschappen, (barmhartig, rechtvaardig, machtig) Zijn eigen woorden (bijv. wanneer Jesaja Messiaans spreekt) en Zijn leringen te markeren. Ikzelf markeer nog als extraatje elk gebod en zegening. Ik ben nu bij Mosiah 24 en zit al denk ik op zo'n 2 a 3 duizend markeringen. Druk bezig dus!Na het studeren ervan geven we het weg aan onze beste onderzoeker. Zo'n cool idee!

Ik heb deze week twee ingevingen gehad die bijzonder zijn uitgepakt na het gehoorzamen van deze ingevingen. Aangezien de tijd dringt spring ik gelijk naar het moraal: De Geest werkt vaak door gevoelens, waarbij je op dat moment zelf vaak niet doorhebt dat het van de Geest komt. Pas als men gehoorzaamt en het resultaat ziet, realiseert hij zich dat het de Heilige Geest was. Geweldig instrument.

Ik houd van jullie! Danke für ihre Gebeten und Brieven. Der Herr wird euch segnen!

Liebe Grüße
Elder Stekkinger

Geen opmerkingen: