Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

maandag 29 oktober 2007

Ontmoeting in Leipzig

29 oktober 2007

Hallo thuis!

Wow, wat een geweldige week! En wat ging het helaas snel voorbij. Ik genoot! En ik merk dat ik steeds meer genieten kan van deze heerlijke roeping. Ik heb het gevoel dat mijn persoonlijkheid zich sneller ontwikkelt dan ooit tevoren!

Een van die dingen waardoor ik dat herkende was toen Fam. S. afgelopen maandag naar Leipzig kwam. Mijn collega en ik zijn naar Leipzig gegaan om hen te ontmoeten. Het was een hele fijne en leuke ontmoeting. Pas op dat moment, besefte ik hoe snel de tijd hier voorbij vliegt. Toen ik met hen in het restaurant lunchte, besefte ik dat het echt als gisteren leek, dat ik met hen samen was. Maar het besef dat het alweer een half jaar geleden is maakt het heel apart. Nog nooit leek tijd zo snel voorbij te gaan. En hoe meer ik geniet van mijn zending, des te sneller weken voorbij vliegen. Ook ontdekte ik dat ik zelfstandiger geworden ben. Niet alleen in huishoudelijke zaken, maar het lijkt alsof ik niet meer bang ben om problemen aan te pakken. Ik heb meer zelfvertrouwen en besef meer wie ik ben.
Mijn collega en ik zijn hard bezig om een sterkere band met de leden te krijgen. De leden hebben gelukkig al een goed vertrouwen in de zendeling, maar we willen het tot een nog hoger niveau brengen. Deze week bellen we iedereen op en proberen we ze allemaal kort te bezoeken en een geestelijke boodschap achter te laten. In deze koude tijd is een warme ondersteuning wel fijn. We hebben al vele fijne reacties gehoord van leden over kleine initiatieven die we nemen (bijvoorbeeld kleine origami achterlaten, foto's van het gezin maken en een paar dagen later naar hen opsturen etc).
We hebben ook het voorrecht om deze week een doel te stellen voor de hele Leipzig Zone (12 zendingsprogramma's). Ons doel is om gehoorzamer te zijn en daarvoor hebben we leuke ideeën om onze Zone enthousiast te maken over gehoorzaamheid. Gehoorzaamheid is de eerste wet des Hemels. Waarom? Omdat zonder Gehoorzaamheid niks bestaan kon. Zonder gehoorzaamheid hebben wetten en regels geen nut. Ikzelf ben er dan ook van overtuigd dat Eer, Macht, Gehoorzaamheid en Rechtvaardigheid hand in hand met elkaar gaan. Hoe meer ik erop studeer, hoe sterker mijn fundament staat en mijn getuigenis groeit over gehoorzaamheid.
Er is een Hemelse Vader die van ons houdt. Die zich om ons bekommert, en lacht als we domme foutjes maken. Hij glimlacht als we iets goeds doen. Hij huilt mee als we verdriet hebben, en Hij sterkt ons, wanneer wij open staan om Zijn hulp te ontvangen.

Ik houd van jullie,
Elder Stekkinger

Geen opmerkingen: