Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

maandag 13 augustus 2007

Luisteren naar de Heilige Geest

6 augustus 2007

Lieve familie en vrienden.
Ik moet zeggen, de tijd lijkt veel sneller te gaan. Deze week ging ook weer snel voorbij.

Alhoewel we deze week weinig succes op de straten hadden, hebben we negen onderzoekers onderwezen deze week. Helaas zijn een aantal van hen deze week weer op vakantie gegaan. Maar, al bij al, een redelijke week.

Een van de dingen die me aan het denken heeft gezet was toen Elder K. en ik rondliepen door Plauen en toen een vrouw zittend op de grond zagen. Ze was dronken, vies en vuil. Kon niet meer staan en zag er hulpeloos uit. Maar wat kon ik voor haar doen? Ik liep door.

Na tien minuten liepen we er weer langs. De vrouw had nu de hele fles wijn opgedronken en was helemaal van de kaart. Maar weer vroeg ik me af: wat kan ik doen? En weer liepen we langs haar. Maar een paar seconden nadat we haar voorbij liepen schoot het hele verhaal van de barmhartige samaritaan in mijn hoofd. Ik voelde me als de priester, die niks deed. Ik wist wat me te doen stond. Ik draaide me gelijk om en liep naar de vrouw toe.

Ik kon niet veel voor haar doen. Ze reageerde amper, ze wilde mijn water niet drinken. Een man kwam ons te hulp, maar toen we niet meer wisten wat we konden doen, besloten we de reddingsdienst in te schakelen. Die kwamen haar te hulp.

Alhoewel ik niet echt iets voor haar heb kunnen doen, weet ik dat de Geest me inspireerde terug te gaan. Als ik de Heilige Geest niet gehoorzaamde, zou ik tot op de dag van vandaag me zorgen hebben gemaakt om haar lot. En nu, ben ik vrij van schuldgevoel. DAT is waarom we gehoorzaam moeten zijn. Puur het vrije gevoel van schuld, valt niet uit te drukken in wereldse maatstaven.

Ik heb nog vele wonderen gezien die ik niet allemaal kon opschrijven. Ik houd ze bij in mijn dagboek, als bewijs dat de Heer me zegent. Het feit dat al deze dingen pas gebeuren sinds ik op zending ben is voor mij al een wonder. We worden bediend door engelen, denk ik dan zo.

Dank voor al jullie gebeden en zorgen. Ik heb jullie lief.

Elder Stekkinger.

Geen opmerkingen: