Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

woensdag 10 juni 2009

De Laatste Week

8 juni 2009

Lieve Familie en Vrienden,

De laatste e-mail voordat ik weer thuis ben. Hoe gek!
Hier zal ik een paar vragen beantwoorden:

Hoe verloopt je terugkomst?
Maandagmorgen vertrek ik naar Berlijn voor mijn laatste interview met President Borcherding. Enkele financiële zaken worden geregeld en daarnaast is er dan nog een kleine vergadering voor de zendelingen die naar huis gaan (Elder Lang en ik zijn de enige). Hopelijk mogen Elder Lang en ik die avond nog in Dahlem samen mensen voor de laatste keer aanspreken. We overnachten daar en de volgende ochtend word ik op de trein gezet en neem ik een ICE met 1x overstappen naar Arnhem. In de middag kom ik aan, verblijf kort bij mijn familie, zal nog enkele dingen moeten doen en word dan die avond ontheven als zendeling bij de ringpresident. Ik wil graag naar de tempel en de eerste paar dagen rustig met mijn familie doorbrengen.

Wanneer kunnen we je zien?
Ik zou jullie allen willen uitnodigen voor de avondmaalsvergadering in de wijk Arnhem.

Zondag 21 juni 2009
11:10 - 12:30 (Prietsreschap en ZHV beginnen om 09:30)
Cannenburglaan 4 (Presikhaaf)
Arnhem.

Je kan me thuis opbellen.

Wat zijn je doelen voor de komende tijd?
Een baantje zoeken
Autorijbewijs halen
Een studie vinden die ik ga volgen
Integreren in de maatschappij
De Heer blijven dienen in elke vorm.

Wat is het belangrijkste wat je hebt geleerd op zending?
Daar zal ik nog over nadenken en spreken op zondag 21 juni.

Deze week was echt een geweldige week en werd afgesloten met Jasmins prachtige doopdienst.
Vrijdagavond was dan de muzikale presentatie die ik had voorbereid. Alhoewel het aantal bezoekers een beetje tegenviel, was de kwaliteit van de presentatie zeer hoog. We hadden prachtige muziekstukken en de zendelingen hebben allemaal goed onderwezen. We hadden een soort huiskamer opgesteld en Christian en Romy gevraagd als onderzoekers te spelen. Het was super! Ik vond zelf de mooiste arrangementen 'Wo wird mir Trost zuteil' en 'O wie lieblich war der Morgen'. Bij het eerste hadden we een prachtige harmonie van de mannen (4 stemmig), en bij Joseph Smith las een Elder de tekst voor en werd het laatste vers ook in harmonie gezongen. Aan de tranen van het publiek te zien was het een geslaagde avond.

Maar alle glamm and glitter wordt toch verslagen door de prachtige atmosfeer bij de doopdienst van Jasmin. Ze was erg nerveus de week voor de doop, maar haar besluit stond vast. Ze vond het lied 'Wo wird mir trost zuteil' zo mooi, dat ze vroeg of we dat weer konden zingen op haar doopdienst. Tijdens het zingen van dit lied had ik heel even oogcontact met Jasmin. Ik zal nooit het gevoel vergeten dat ik kreeg toen ik haar in de ogen keek. Het was de diepste 'dankjewel' die ik ooit heb gevoeld. Zulke momenten zijn echt de highlights van de zending. De moeilijkheden van een zending verschroeien in een 'ogenblik' als je zulke gevoelens hebt. Het zijn de parels van het leven.

Haar familie was erbij om haar ook te ondersteunen. Het was echt een geslaagde doopdienst. De Geest was sterk aanwezig. En volgende week hebben we weer een doopdienst, omdat de 10 jarige dochter van een lid in de wijk wordt gedoopt. Ik verheug me op deze laatste doopdienst voor ik naar huis ga. Het werk wordt geleid van de Heer. Daarvan getuig ik in de naam van Jezus Christus, Amen.

Elder Stöckinger
Wolfenbüttelerstraße 33
39112 Magdeburg
Duitsland

Geen opmerkingen: