Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

maandag 16 april 2007

Veel veranderingen, toch weer niet.

Lieve lezers.
Ik weet niet of mensen dit lezen. Maar het maakt ook niet uit. Het is een soort dagboek voor mij, wanneer ik schrijf, reflecteer ik en denk ik na over mijn vorderingen die week. Ook heb ik van Rob Poort gehoord dat hij een verwijzing naar deze site heeft gedaan op www.mvgcontact.org . Hartstikke tof! Het is dus eindelijk zo ver! Ich gehe zu Berlin!

Stoppen met werken
Natuurlijk was een van de eerste dingen die ik moest regelen sinds de oproep het stoppen met werken. Mijn contract bij het Kruidvat loopt af op 30 april. Nog 2 weekjes dus! Ik vind het wel jammer. Ik begon eindelijk weer helemaal de smaak te pakken te krijgen en ik probeer nu me 200% in te zetten. Misschien om de momenten dat ik minder hard werkte goed te maken ;)
Mijn collega`s zijn echt tof en ik kan goed met ze overweg. Ik ga nog een keer met ze poolen, als afscheid.

Duits leren
Meine deutsch ist nicht zo gut. Oftewel: helemaal niks! Ik heb wel duits op school gehad maar dat waren meer onvoldoendes dan voldoendes. Dus een flinke inhaalslag maken dus! Ik kijk af en toe wat duitse TV, lees wat verhaaltjes in het duits en leer natuurlijk woordjes! Ik begin het leuk te vinden om duits te praten (voor zover ik dat kan, het is meer nederlands met een duits accent)

Verdere aanpassingen
Vandaag naar de GGD geweest. M`n eerste sessie prikken gehaald. MMC en Hepatites nog wat. In beide armen geprikt, heb er nog wel last van! Maar dat gaat wel over. Daarnaast sta ik vroeger op, geen uitslaapdagen meer! Meer op jointeach met de elders, en m`n tijd beter besteden.

Alhoewel ik iedereen in nederland zo hard ga missen vult mijn Hemelse Vader mijn hart met troost en liefde. Ik maakte me vroeger onwijs veel zorgen, maar die zijn er nauwlijks meer. Ik heb zin om te gaan! Ik kan bijna niet wachten om het vliegtuig in te stappen!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Elder Stekkinger,

Groetjes van de familie Poort uit Las Vegas in de VS; we leven allemaal met je mee! Wat een prachtig initiatief, dit weblog. Op deze manier blijven we op de hoogte van je wederwaardigheden op zending en het inspireert ook anderen om een zending te overwegen. Een mooie diapresentatie over de kerk in de voormalige DDR vind je hier:

http://video.google.com/videoplay?docid=-3425071357093355707&q=latter%2Bday%2Bsaints&hl=en

Anoniem zei

Hey Joey,

Wat een fantastische voorbereiding voor je zending! Ga vooral zo door!!!

Groetjes Concetta