Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

zondag 4 februari 2007

Een vroegtijdige verandering


Allereerst zal ik natuurlijk verslag brengen van de grote oorlog in mijn hart. Een oorlog die door bleef gaan en helaas niet minder werd. Alhoewel veldslagen werden gewonnen en helaas af en toe ook verloren, het strijdveld werd er niet minder om en in mijn hoofd voelde ik continu een deprimerende macht.

Gisteravond besloot ik extra hulp in te schakelen. Ik vroeg aan mijn vader een zegen. Om 11 uur `s avonds terwijl me vader al op `t punt stond om te gaan slapen, vroeg ik om een zegen. Het werd tijd om het lot in eigen handen te nemen.

De zegen was bijzonder. Ik wenste dat ik `m had opgenomen. De woorden die erin werden gesproken waren bijzonder goede aanwijzingen hoe ik mezelf kon overwinnen. Daarnaast kwam ik door de zegen erachter waar het probleem bij me lag en wat ik er dus aan kon doen. De tranen stroomde over m`n wangen: God is Liefde. De strijd is niet voorbij. Maar ik heb nieuwe tactieken gevonden en weet nu hoe de vijand aan het werk is. Ik vermoed dat er deze week weer vrede in mijn hart komt.

Een vroegtijdig lot
Daarnaast gaat er iets heel aparts gebeuren. Vanaf morgen komt een gezin bij ons inwonen. Zr. Siffontus, met haar 9-jarig gehandicapt dochtertje Nadiësta, en het 7-jarig zoontje Michael. In principe is dat een "quite shocking experience". Maar de Heer had mij van te voren al voorbereid op dat nieuws. In mijn hoofd speelde het al rond. En ik wist dat ik dat gezin graag wilde helpen met hun problemen. Als dit mijn manier is om hen te helpen, dan doe ik dat graag (:

Maar het zal alles heel anders maken! Grote kans dat ze hier nog zullen zijn wanneer ik op zending ga. Aan de ene kant voelt mijn huis mijn "thuis" niet meer. Aan de andere kant denk ik dat het een goede voorbereiding is, om mijn privacy al te delen en afscheid te nemen van een deel van mijn "comfort-zone". Ik weet dat God me zal sterken. Het zal niet gemakkelijk zijn, maar uiteindelijk zal ik het `t waard vinden.

Gister ook een bijzonder mooie wandeling gehad met de wijk Arnhem. De zon straalde prachtig en ik had een heel fijn gesprek met Willem Methorst en Lydia. We liepen met z`n driëen en het was een fascinerend gesprek. Daar ben ik dankbaar voor. Zulke momenten kan ik in mijn hart koesteren. Weer weten hoe serieus het leven is!

Ik heb een getuigenis dat God van ons houdt en dat Hij een weg voor ons heeft bereid. "Ik heb nooit gezegd dat het makkelijk zou zijn. Maar het zal `t Waard zijn." [J.C.]

Jullie Joey

Update m.b.t. Zending: De papieren zijn nu ruim 2 weken onderweg. Vermoedelijk neemt het 5 á 6 weken in beslag, maar bij Timothy kwam er al responce na 3 weken!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Lief broertje,

Dank je voor deze post! Ik weet dat het niet makkelijk voor je is, maar ik ben er ook van overtuigd dat je de eindstreep gaat halen. Veel sterkte deze komende weken.

Liefs,
Je zus

Anoniem zei

Oh joey!

Ik ben het met je zus eens! Jij gaat die eindstreep halen! Ik heb vertrouwen in je!
Zoals je zelf al aanhaalde is mijn lievelingsgezegde: "Nobody said it would be easy, I only said it would be worth it! "

Ik ben trots op je!
Ga door!

Een reuze knuffel!
Femke

Anoniem zei

Hey Joey!
Ik wens je echt heel veel liefde en geluk toe in deze moeilijke tijd. Ik weet ook zeker dat je de eindstreep gaat halen. Gewoon doorzetten. :)

Marleen