Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

zondag 14 januari 2007

Een nieuw begin

Een nieuw jaar begint bij vele mensen met goede voornemens. In de meeste gevallen gaan die geweldige voornemens al vrij snel verloren. Sommigen stribbelen nog even tegen, houden het nog even vol, maar al snel komen zij tot de ontdekking dat de tand der tijd de grootste vijand is bij het kweken van nieuwe gewoontes.

Zo ook voor mij. Dit jaar goed begonnen. Heb met Meryem een deal gesloten dat we allebei iedere dag een half uur schriftstudie zouden doen. Ik begon op 1 januari gelijk met het uitschrijven van een boel doelen, middelen en uitvoeringen. Aan de ene kant heb ik die structuur nog steeds goed te pakken. Ik schrijf al 2x per week in m`n dagboek, houd iedere dag een checklist bij, bestudeer Predikt mijn Evangelie, etc. Maar het is moeilijk om het vol te houden. Het is zo belangrijk om van deugden je gewoontes te maken! We zijn toch wel wat lui van binnen.

Met betrekking tot mijn zending probeer ik nu regelmatig te strijken, te wassen, en nieuwe gerechten te leren koken. Het doet me goed om in m`n achterhoofd te houden dat alles wat ik hier al leer, niet meer op mijn zending hoef te leren op de keiharde manier. Ik moet al een zendeling WORDEN voordat ik op zending ga. God heeft geen jongemannen nodig die op zending gaan en terugkomen zonder een zendeling te zijn... En als we op zending een zendeling moeten worden, dan verdoen we waardevolle tijd daar. Ik moet werkelijk trachten hier te worden wat ik daar moet zijn. Be, or be not.

Donderdag heb ik mijn zendingsinterview met de ringpresident. Als hij vindt dat ik klaar ben, stuurt hij mij papieren op. Het kan dan nog 3 tot 4 weken duren voordat ik weet waar ik naar toe ga. Dus, nog even wachten, en proberen m`n tijd zo goed mogelijk te besteden.

Geen opmerkingen: